30 oktober 2008

Snart så...

Potpourriurna tillverkad av Johan Blom 1925



I morgon vid midnatt går då startskottet för NaNoWriMO och E och jag är laddade till tusen.
Jag har jobbat med research i snart två veckor vilket har fört mej till en massa stängda dörrar.
Därför har jag tagit mej i kragen och kontaktat släktingar, en del som jag inte har varken sett eller pratat med på femtio år. Men det har varit både intressant och lärorikt. Inte för att jag har fått svar på mina frågor, utan att jag fått veta en massa som jag inte ens vetat att fråga om.

Jag har också förberett den övriga familjen, inklusive Ami, att de får klara sej själva med det mesta under november månad. Larsa är naturligtvis inte pigg på att få sina privilegier nedskurna, men nu är det min tur, so live with it.

Kul och spännande ska det under alla omständigheter bli. Det enda jag har som orosmoln är att jag ska tappa sugen för att tempot verkar vara lite för högt satt i förhållande till min skrivhastighet.

En anna kul grej är att vi lyckats peppa igång en annan riktigt duktig skribent, vars tidiga alster har underhållit oss storligen.

Vicky, du saknas i detta projekt!

4 kommentarer:

Christian sa...

Vad blir temat? eller är det hemligt som en del i "tävlingen"

Leila sa...

folk skriver vad dom vill, målet är 50 000 ord på en månad. Det blir ungefär 175 A4-sidor.

Anonym sa...

men mina skjortor då

Anonym sa...

Vart kan man läsa ditt alster? /Lita