16 oktober 2008

Lite vemod...

Alla behöver en kompis, jag har Maggan.

Hu vad tiden går fort!
Lördag kräftskiva, söndag ont i huvet, måndag vaknar livsandarna så smått, tisdag apati över förspillda dagar, onsdag krampaktiga försök att komma ifatt, och idag är det torsdag redan!

Klockan åtta tog jag en rask promenad och plockade lite i trädgården innan jag gick in. Funderade lite över vart dagarna tagit vägen sen Sota lämnade oss. Har jag kanske varit deprimerad utan att veta om det? Flytt från vardagen in i böckernas och chokladens värld för att undvika tomheten?
Förmodligen.
Jag som älskar hösten brukar ha en massa planer på allt jag vill göra. Pyssla. Sy. Sticka. Planera julen. Men luften har gått ur.

Glatt besked fick jag i alla fall från Vicky, dom kommer till jul! Och följaktligen kommer också mina 'lapptussar' som åker till Egypten idag.!
Det ska bli så roligt att få tränga ihop oss och bara snuffa på varandra igen.

Men nu ska jag åka till stan och göra en snabbvisit hos tandläkaren. Känner jag för det kanske jag också tar en repa på MittiCity och viftar runt med Larsas betalkort.

4 kommentarer:

Victoria sa...

Hepp!
Ryck upp dig! Fast det är klart, när du kommit ut från tandläkaren kanske du inte har så mycket kvar att vifta med på mitticity, varken kort eller lust. Jag har, efter ha tittat på alla aktiviteter på WAB idag, sovit hela eftermiddagen. Fullständigt utmattad. Skickade hem Wangan klockan halv ett för att få lugn och ro. Beställde pizza åt alla till kvällen. Klart slut. Gött!!!
Hoppas jag inte håller på att bli sjuk..?
Solen har sprutat på här hela dagen. Det har säkert varit 25-30 grader. Vad har hänt med vädret?
Superkramar från Vicky

Anonym sa...

Just det Ryck up dej. Livet leker och du har det egentligen ganska bra

Leila sa...

Jag har det skitbra! Gör som jag vill när jag vill... de e inte de!
Men dyrt blev det hos Cecilia :(

Victoria sa...

Aj, aj, aj. Cecilia borde ge dig en "pro Bono" gång. Du är ju faktiskt, när jag tänker efter riktigt mycket, pensionär! LoL!
Jag fattar att vemodet söker upp dig ibland. Jag har ju precis skrämt bort det härifrån. Fy, vad jag fick sjasa! Det var inte meningen att det skulle landa in hos dig. Sök visum nu och kom hit! I miss you! In fact, we all do over here.
Jag packar och rensar som en galning. Tyvärr bara mentalt än så länge. Kanske kommer jag igång rent fysiskt i eftermiddag!
Är full av energi och har redan cyklat fram och tillbaka till Wab . Cyklade iväg med Vicke i morse 7.20, var hemma igen 8.20! En timmes intensiv cykling! I´m good! :D
Snuff! Längtar till JUL!!!