03 oktober 2008

Loppisfynd och brödbak.


Då var det fredag igen!
Jag var lite trött i morse för jag kollade på DH till halv två inatt.. E har ju sovmorgon på fredagar, men hon dök upp i köket redan strax efter nio.
Vi skulle på loppis i Slottet innan hon drog till skolan, var det bestämt. Millan har nämligen blivit fascinerad av nåt som kallas steampunk. Hon kan gott själv förklara vad det egentligen är, gärna på den här bloggen, men hon är i alla fall ute efter gamla trasiga klockor.
Visst gjorde vi fynd på loppisen! Jag fick tag på flera potatisskalare som kidsen på Hotellet har efterlyst och en fin plättlagg i gjutjärn samt lite roliga bakverktyg.
E hittade två klockor och en liten barometer som hon tyckte såg 'steam' ut. Summan på inköpen blev femton kronor.

När vi kom hem bakade jag ut mina frukostbullar som jag satt igång med innan vi for. Dom blev jättefina! Och på tal om bakning, så verkar Ami trivas bra i sin nya klass. E och jag är så avundsjuka på henne när hon berättar vad hon får baka. Tyvärr får hon inte med sej några recept hem, men snart så lär hon sej väl memorera en del av det dom gör.

nu ska jag åka till Hotellet och öppna dörren åt en som för andra gången den här veckan har låst in sina nycklar på rummet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du sköter verksamheten på Hotellet. Kreativt av er att kolla efter kugghjul på loppis

Christian sa...

Steampunk verkar spännande...kanske något för det gamla fina bolaget facit att spinna vidare på....de var ju outstanding på mekaniska skrivmaskiner...läge för en revival?