05 oktober 2008


Detta har hänt den sist:
Ami kom hem från skolan i fredags och hade med sej kanelbullar och en bit prinsesstårta. Det var ju Kanelbullens dag igår, och det hade de tydligen laddat inför på skolan. Men oss emellan så är mina bullar godare än skolans, vilka smakade Coop Nära.

I lördags var det den officiella pooltäckardagen på Bangatan. Det innebär att nu är det definitivt slutbadat för i år. Inte för att nån har badat sen 'kineserna' for, men chansen har funnits.

Sen drog vi iväg på hockey. Ami följde gladeligen med, vilket tyder på ett visst intresse i alla fall.
FBK åkte på däng med 1-3 av Modo, vilket man nästan kunde förutspå redan i första perioden. Undrar om killarna hade varit på fest kvällen innan, för de var ganska slöa och håglösa. Jaja, dom kommer igen!

På kvällen bänkade vi oss framför TVn för att titta på 'Stjärnor På Is'. Eftersom jag har ett antikt förflutet på isen myself, hade jag sett fram emot detta.
Men, så mycket kan jag ju säja, att så länge den där Carolina Gynning är programledare, har jag inga problem med att göra annat på lördagkvällarna än att lyssna på hennes skränande smaklösheter.
Carina Berg, däremot, är professionell och snygg, fast hon hade en gräslig trasa på sej, och det skulle räcka mer än väl med bara henne som programledare.
Bland deltagarna har jag två favoriter, 'Kicken' och Marcus Fagervall. 'Kicken' för att jag tror att han kan tillföra programmet lite mer rock'nroll och Marcus för att han åkte överlägset bäst och har stjärnutstrålning. Charmigast var Jesper Blomqvist, som jag inte ens visste vem det var förrän Larsa berättade om hans fotbollsmeriter. Men fotboll är ju för mej som trilobiternas sexliv, totalt ointressant.

Nu ska jag förbereda lunchen...

4 kommentarer:

Christian sa...

Vad blir det till lunch?

Victoria sa...

Han heter Niklas Hogner som jag träffade i somras...

Victoria sa...

Han heter Niklas Hogner som jag träffade i somras...

Victoria sa...

ups! vikken parkinson jag har :P