08 oktober 2008


Uppföljaren till 'The Friday Night Knitting Club' har kommit ut!

Idag är det min tur att ha vår 'Knitting Club' hemma. Jag tänker bjuda på trattkantarellsoppa, eftersom det är den enda soppan som jag tycker mej behärska. Visst kan jag laga både fisksoppa och köttsoppa också, men det har vi ätit ganska nyligen.
Igår kväll gjorde jag surdegen till brödet som jag ska baka ut senare, så att vi får färskt hembakat till soppan.
Morotskakan till kaffet tog jag nyss ur ugnen. Visst låter jag präktig?! :D

Igår ägnade jag mej i timmar åt att klippa och klistra. Jag gjorde arbetsmaterial till svenskalektionerna som både Justyna och Ami har nytta av.
Jag klippte sönder gamla modetidningar och tog bilder av kläder och tillbehör som jag klistrade på A4 ark och kopierade. Det blev väldigt bra, så nu ska jag fortsätta med smycken, frukter och grönsaker. Möbler och husgeråd står på tur sen.
På lektionen igår repeterade vi klockan och tränade prepositioner samt bestämd och obestämd form av substantiv.
Vi har kul på våra lektioner och skrattar gott åt övningar av Ö-ljudet, vilket är ett problem för både Ami och Justyna.

Kvällen tillbringade jag framför TVn och kollade på 'Sisters and Brothers'. Jag gillar den serien dels för att Sally Field är suverän som mamma i huset, men också för att hela familjen är 'sortinsakki' som min mamma skulle ha sagt. :D
Hoppas att dom inte lägger ner den utan kör åtminstone en fem-sex säsonger!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste lära mig att sticka! Det låter jättegott/ck

Anonym sa...

Måste lära mig att sticka! Det låter jättegott/ck

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.