30 januari 2009

Parfym eller Ajax?


Allt blir inte jämt som man tänkt sig...
I förmiddags skurade jag lilla toaletten riktigt rejält. Tänkte Herr Bergqvist skulle uppskatta en Ajaxdoftande bekvämlighetsinrättning när han trött och sjuk kommer hem för att laga en kulinarisk måltid till de svältande bantarhäxorna han tvingas leva med.

De små parfymflaskorna som står på spegelhyllan förvarade jag i fickan medan jag ivrigt skurade och torkade. Plötsligt känner jag något blött på låret och snart känner jag även en doft av, lindrigt sagt, glädjehus.
De små plupplocken till parfymflaskorna har åkt av och flaskorna tömts i mina jeansfickor.
ALLT luktar blandparfym! Jag slängde jeansen i tvättstugan och efter nån timme gick jag dit för att tömma tvättmaskinen, huu, vad det stank!

Så tyvärr är det inte Ajax som doftar i huset...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Luktar det inte Ajax så blir det nog ingen kulinarisk högtid heller

Leila sa...

Kan inte hjälpas.. då blir det fisksoppa dah :(

Christian sa...

Voine,voine, när jag läste följande utdrag ur bloggen : "Tänkte Herr Bergqvist skulle uppskatta en Ajaxdoftande bekvämlighetsinrättning när han trött och sjuk kommer hem för att laga en kulinarisk måltid till de svältande bantarhäxorna han tvingas leva med" Känner jag familjen bergqvist? Herr Bergqvist lagar kulinariska måltider, bantarhäxor m.m. Vad kommer här näst?

Anonym sa...

Jag är helt bedårad av de vackra flakongerna!! De har jag inte sett förut! Ser ut som om de kommer ur en Harry Potterfilm. ÅÅÅH, Ajaxdoft. Det händer inte så ofta här att det doftar ajax. Wangan har nått annat uthärdligt medel som hon använder så fint. Men ibland, när jag desperat saknar ajaxdoften, plockar jag fram den fina, importerade, svenska flaskan jag har gömt i ett skåp och så skurar jag golvet som en svensk tvättkärring bara kan göra! Jag ser ut som Gurli Nordwall i Raskens, men ack så mkt lyckligare jag är!
/Din kinadotter

Leila sa...

Flakongerna är tyvärr inte mina, utan jag hittade bilden på nätet för att matcha dina fantastiska glasurnor. (Vill HAAA!)