20 maj 2009

E goes shopping


Igår tog Lilla E tåget till Stockholm för att hitta skor till sin studentklänning.
Jag blev ensam med min stickning och en rejäl laddning av Ben&Jerrys Bohemian Raspberry framför TVn där jag såg första avsnittet av Tolstoys 'Krig och Fred'. En riktig kostymfilm med medelmåttiga skådespelare och undermåliga kulisser. Får se om jag tittar på alla fyra avsnitten...

Idag började jag dagen med en promenad till Lövgatan där jag lämnade en trave post till Hotellet.
Vädret var ganska varmt så jag bestämde mej för att grejsa lite i trädgården. Vid lunchtid började åskan att mullra och stålblå moln hopade sig på avstånd. Jag gick in och tog lite lättlunch och sedan min obligatoriska 'siesta'.
Det passade ju bra medan åskan drar över, tänkte jag, men det blev varken regn eller ytterligare ovädersvarningar.
Efter en timmes väntan gick jag ut igen och fortsatte samla skräp och rensa gångar till klockan blev sju och ryggen började protestera.

Molnen ser fortfarande lika hotfulla ut, men solen skiner och det är 20 grader ute.
Nu ska jag duscha och ta ett glas vin medan jag inväntar Lilla E och Herr B vilka kommer per bil från huvudstaden.

Ska bli spännande att se om hon har haft en lyckad shoppingdag!

1 kommentar:

Christian sa...

I Kina regnade det också må du tro...igår spöregnade det så där som det bara kan göra i Sverige. Det var 17 grader varmt och jag cyklade till och från jobbet. Jag blev dyngsur på hemvägen. Idag har det däremot varit underbart väder.