04 maj 2009


Idag har det varit en fantastiskt fin dag. Molnigt på förmiddagen då jag städade efter helgens stök, bytte klädsel på sofforna i vardagsrummet och var Carmen i tvättstugan.
Sen åkte jag till något som lite missvisande heter 'Lågprisladan' där de har dynor och skumgummi i alla tjocklekar och kvalitéer till salu för hiskeliga priser.
Jag skulle ha en bit på 2.30 i längd och 65 cm bred och 7 cm tjock till en dyna som ska vara i E:s sommarrum. Den skulle gå på 550:-!! Till det kommer då tyget som den ska kläs med och då är vi snudd på 1000-lappen! För en dyna!
Men det är klart att eftersom det inte finns någon annan som tillhandahåller sånt, kan man ta ut priser också. (Jodå, jag har googlat!)

Lite purken över detta åkte jag hem med oförrättat ärende.

På eftermiddagen har det varit soligt och varmt så jag har ägnat några timmar i trädgården till att klippa lavendeln och rosorna. Tyvärr har ett flertal av rosorna inte gillat vintern något vidare så dom har packat ihop och rest dit där rosor aldrig dör...
Skräpet har jag eldat i min tunna, den har blivit min trädgårdsbästis!

Snart kommer E hem, det har varit både körlektioner och teori idag och intresset för körkort har stigit från svalt till ganska hett.
Som bonus på bilhantering ska hon få städa bilen invändigt...

1 kommentar:

Victoria sa...

I love lavender!