28 maj 2009

Lite av varje...

EDIT tekoppar från Lagerhaus


Oj och shit, vad tiden går fort nu!
Här planeras det för fullt inför kommande examen. Lilla E har fullt upp med filmen hon ska göra om klassen, bilkörning, färdigställande av sommarrummet och PMS.
Dessutom ramlar det in bokningar till Hotellet och vissa veckor är det redan full beläggning.
Att ha allt detta i huvudet och växla från det ena till det andra tar både krafter och ger upphov till stress.
Jag har försökt förklara att det egentligen bara är positiva saker hon håller på med men jag vet att det inte är så lätt att ta ett djupt andetag och slappna av när allt snurrar omkring i huvudet.

Idag har vi i alla fall kört ner till stan i ösregnet för att kolla runt lite i hennes favoritbutik Lagerhaus. Hon önskar sej presentkort därifrån för att köpa tekanna och koppar i Edit-serien.
Vi hann även med en sväng på Indiska där vi hittade ett fint tårtfat.

Sen körde hon till skolan och därifrån drog jag hem för att kasta mej i fortsatt rengöring av akvariet. Det blir inga fiskar där utan min tanke är att härbärgera alla mina små kaktusar i bottensanden. Blir nog bra.

Nu blir det fika med hembakade Mandelkubb!

Regnet ska, enligt väderprognosen, upphöra i eftermiddag och då ska jag ut och plantera om lite krukväxter.
Sen blir det lite 'Dog Whisperer' igen!

3 kommentarer:

Christian sa...

Shit vilket hektiskt schema. Ni måste ta semester!

Victoria sa...

Snart kommer jag och vill bli omhändertagen av er alla också! Guuud så skönt det skall bli att få bli omhuldad av sin mysiga familj! Jag behöver verkligen få komma "hem". :P hehe...

Leila sa...

Lilla Vicky! Du ska kasta dej i tårtbaket direkt du landar och sen finns det fler saker som bara du kan göra...

Vi får mysa och gosa efter Den Stora Festen!