08 maj 2009


Nu när vädret börjar bli så fint att man kan hänga tvätten ute, bad jag Herr B att ta fram torkvindan och sätta den på plats.
Den var försvunnen. Det letades i uthus och källare, men fanns ingenstans. Förmodligen hade jag gnällt för att allt slakade på den, och därför hade Herr B tagit med den till tippen för att presentera mej med en ny till årets tvättsäsong.

Herr B for således åstad för att inhandla ny torkvinda. Den fanns i tre olika prisklasser och därefter förmodligen i tre olika kvalite'er.
I affären fanns tydligen en annan man i samma ärende varför dessa två kom i samspråk om vilken som skulle vara den mest värdiga torkvindan att glädja och underlätta tvättbestyr för respektive hustru.

Det blev den minsta och billigaste.

Något man kan hänga strumpor och möjligen en och annan filling på.
Av mina väninnor fick jag rådet att be Herr B hjälpa till att hänga en lakanstvätt medan jag sätter på kaffet...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Guud vilken negativ attityd

Anonym sa...

Man kan till och med skönja en viss synism

Leila sa...

Cynism stavas med C

Christian sa...

Klart kärringen skall ha en torkvinda! Lars: Köp nya klädnypor när du ändå är i köptagen.

Victoria sa...

Guuud, vi har så fina klädnypor här i Bejjan. De är av bambu och verkar tåla vatten bra. Skall ta med till dig, mamma! De ska du få i internationella Mors Dag-present! Passar väl i vår burka-värld?
(köper med en flarra skumpa också som vi kan halsa ur i tvättstugan)

Anonym sa...

Victoria du är allt mammas lilla förstående flicka... ta två så får vi en varsin, det är vi värda!