15 maj 2009

Fairytale och surdeg.

Alexander Rybak

Japp, så var då andra semifinalen avklarad.
Motvilligt måste jag erkänna att Norges 'Fairytale' äger! Och grabben som sjunger, Alexander Rybak, har glimten i ögat och en charm som är oemotståndlig.

Cypern hade också en låt som föll mej i smaken, trots att flickebarnet inte var den bästa sångerskan man hört. Eller var det bara låttiteln, 'Firefly' jag föll för?
Andra låtar som var riktigt bra var Moldaviens och Estlands.

Däremot fattar jag inte ens om jag försöker, varför Greklands största 'slajm' kunde gå vidare!
Jaja, det blir i alla fall en varierad konfekt på lördag.

Jag dammsög bilen i alla fall innan lilla E satte sig i den för att återigen köra till skolan. På hemvägen körde jag till Deje för att köpa garn till en 'vila' mössa, men affären var stängd.
Vicky, knallvila garn till din systers mössa, kan det vara värt besväret att åka till garnaffären för?

Nu ska jag sätta en surdeg till morgondagens bröd som ska ätas till soppan vi ska bjuda på när vi får sällskap av några goda vänner framför TVn.

Håll ut...

Inga kommentarer: