11 februari 2012

Det är inte mer snö än så här i Forshaga. Solen skiner och det är 0-gradigt vid fönstret. Fåglarna kvittrar och det doftar lite vår.
Herr B och jag har börjat förbereda kvällens begivenhet. Vi har bjudit hit Svåger och Svägerska som fyllde år i torsdags. Det krockar ju alltid med vår bröllopsdag så vi brukar fördela festligheterna på flera dagar. Riddar Jakobs föräldrar kommer också men inte Lilla E som har fullt upp i Sunne.

Vi lyssnar på en radiokanal från London som heter Classic Rock för att slippa de upphetsade rally-nördarna på lokalradion som skriker tider till ingen nytta.
Nyss spelades Bruce Springsteen och hur jag än försöker fatta varför folk gillar honom, hör jag bara nån som är heavily constipated och har nån form av astma.
Jaja, smaken är olika. Jag gillar ju Meatloaf som Herr B inte kan låta bli att reta mig för. Jag säger inget om hans smörsångare som han lyssnar på till jul. Annars tycker vi ganska lika om musik.

Igår såg vi "The Help". Herr B tyckte den var bra och det var väl för att han inte läst boken. Jag tyckte att det saknades en massa väsentligheter som skummades förbi, men visst var den sevärd.

Nu ska jag bre glasyr på tårtan!

1 kommentar:

Victoria sa...

Lucas älskade The help. Han såg många likheter i vår vardag tyvärr, eller bra gjort av honom att reflektera över! Han står alltid på Wangans sida, som ni alla fattar...