07 februari 2012


Du måste blogga mer, säger Herr B. Men det händer ju inget som är värt att skriva om, säger jag, det är ju same shit different day. Skriv ändå, säger han.
Okej då.
På bilden ses mitt eftermiddagsfika. Piirakkan tog slut där, så jag måste nog baka mer tills min Prinsessa från Beijing kommer hem. På tal om henne, så hade vi ett långt trevligt samtal idag om både det ena och det andra. Fick tips om filmer vi ska se och en serie som jag missat totalt men som verkar vara helt i min smak.

Vovvarna och jag har tagit två morgonpromenader. Rios hundmat var slut, så det var till att traska bort till hundaffären för påfyllning när de öppnade. Blev rekommenderad ett nytt foder för kräsna småhundar, så nu provar vi det.
Sen köpte jag en burk med torkat oxhjärta som godis men när jag kom ut ur affären och skulle ge dem en varsin bit, ratade Rio det direkt. Meimei fick alltså två bitar vilket hon tyckte var rättvist och bra eftersom hon blir så försummad annars.
Vi var även till apoteket för påfyllning av Treo och Panodil, så nu är husapoteket komplett igen.

Jag har också minskat något på strykhögen och hittade fler polotröjor som Herr B älskar. Alla svarta, vore kul med en annan färg ibland som omväxling.

Jag har också funderat ett par dagar på att ta ner julgardinerna i köket, men inte kommit till skott. Får se om det hoppar till i morgon.

Nu blir det kvällspromenad.

Inga kommentarer: