10 februari 2012

Herr B

Det här är Herr B. Han är inte bara min man, utan nog också min bästa kompis när jag tänker efter. När inte jobbet kallar, så är han bara till för mej. Ställer upp på det mesta.
Går långa promenader med vovvarna fast han nog tycker att det ser lite fånigt ut med så små hundar till hans storlek.
Han är alltid "på" när det gäller att åka och shoppa och är ett utmärkt smakråd när jag inte vet vad jag ska välja.
Han köper mer än ofta blommor till mej och är min "feeder" när det gäller choklad.
På morgnarna är han alltid hänsynsfull. Tänder aldrig lampan i sovrummet och tar alltid ut vovvarna på morgonkiss.
Han ställer alltid upp och tittar på tecknade filmer med mej eftersom han vet att jag gillar det väldigt mycket. Likadant med romantiska komedier, men det är nog mer för att han gillar såna också.
Jag vet inte om han tycker att jag är sopig som inte kollar på thrillers och action med honom, men han vet att jag inte gillar filmer som är för läskiga för då biter jag på naglarna och det är inte bra.
Han har blivit en riktigt duktig kock också. Gillar att testa nya recept och försöker tillvänja mej vid lite starkare mat vilket jag protesterar mot. Jag vill inte döda mina fina smaklökar när det förmodligen är det enda som är intakt hos mej.

Var det för mycket lovord?
Egentligen inte, men för att jämna ut det lite grann, brygger han ett riktigt äckligt kaffe!

3 kommentarer:

Christian sa...

Larsa är min kompis också! teknikkompis bl.a.

Anonym sa...

micke är oxå bra förutom choklad o
blombiten! O det är jag som morronkissar hunden 6 av 7 mornar! Hurra!:-)

Leila sa...

Jag vet att Micke är superbra på en massa, t ex laga punka och baka goda tårtor!