08 februari 2012

Onsdag morgon. Det har blivit ljust ute allt tidigare och vovvarna och jag gick ut vid halv niotiden. Ett par minusgrader och vindstilla gav energi till en långpromenad.
Vi mötte snälla hundar som inte gav upphov till skällande och det belönades med godis.
Under promenaden fick jag en känsla av hur ett samhälle vaknar. Eftersläntrande barn på väg till skolan, leveranser till affärer, postbilen som for runt och sömniga människor vid busshållplatsen.
Vi mötte ett gäng äldre herrar som var ute på en rask promenad. Det kom en doft av fräsch herrparfym när de passerade. Trevligt.
Ett par äldre damer som jag ofta möter, har väl inte den mest ergonomiska taktiken att gå med sina stavar, men de är alltid glada och pratar hela tiden.

Nu är det för övrigt den tiden på året som jag byter radiokanal för att slippa höra rally-snack. Rally är för mej det mest onödiga som människan har hittat på, och jag skäms å deras vägnar över hur mycket pengar de lägger ner på något så erbarmligt onödigt.
För att inte tala om de stackars djuren i skogen som får hela sin tillvaro störd. Många arter är dräktiga och borde få vara i fred i sina revir utan att de störs av framrusande vrålande monster!
Hallå alla djur- och naturvärnare, var är ni?

Innan jag somnar på kvällarna läser jag lite. Just nu ligger på nattygsbordet "Ensamma Hjärtan och Hemlösa Hundar". Den är precis så töntig som titeln antyder, helt oengagerande, virrigt skriven och förmodligen dåligt översatt. Jag läser den ändå.

Nu blir det en kopp kaffe!

1 kommentar:

Anonym sa...

här är entill som tycker likadant'.