12 februari 2012

Det blev ett lyckat kalas tyckte Herr B och jag såhär dagen efter.
Jag hade gjort små snittar med räkor och lax till champagnen som vi började kvällen med. De gick åt.
Till förrätt blev det gratinerade fikon med gorgonzola och honung. I like. Herr B hade gjort kyckling under gräddigt täcke till varmrätt och till det hade vi matvete, stekta champinjoner och ångkokta morötter.
Desserten blev en Tjinuski-tårta som verkade uppskattas av alla. Men vem gillar inte kola?
Kvällen flöt på under glatt samspråk medan vovvarna stojade runt av glädje över att Geisha var med.

I morse var jag lite seg och sov till nästan halv tio. Herr B hade som vanligt gått upp och ut med vovvarna i trädgården.
Efter frukost funderade jag starkt på att tillbringa dagen i sängen med min nya bok av Jo Nesbö men efter en titt ut genom fönstret drog jag upp Herr B ur fåtöljen för en långpromenad. Solen sken och det var helt enkelt underbart väder.
När vi kom hem hade livsandarna återvänt och jag tog itu med att städa i uterummet.
Mina hortensior har vaknat ur vintervilan och myrorna likaså. Jag sprejar insektsgift på deras myrstigar för dom små rackarna vill gärna ta sig in i huset för att värma sig och det vill inte jag.

På eftermiddagen packade Herr B bilen och for till Stockholm för en ny arbetsvecka. Då äntligen tog vovvarna och jag en efterlängtad vila.

I morgon är det en ny dag!

1 kommentar:

Anne sa...

Oja, det var så trevligt och gott. Alltifrån champagnen till tårtan. Tack å tack.