01 september 2012

Fin lördag!

Det är fortfarande sommar i min trädgård. Herr B har just klippt gräset. Det mesta har blommat färdigt men här och där finns det fortfarande lite blommor att ta in i buketter.
Efter melodikrysset for Herr B och jag till Pet Shop för att köpa hundmat. Det blev lite pipleksaker, en klotång och diverse mellanmålskex också som slank med i korgen.
Vi for vidare till Bergvik där jag ville titta på lite tröjor inför hösten. Lunchen intog vi på Thairestaurangen som vi inte testat tidigare.

Papaya heter den och jag kan lätt rekommendera deras thaibuffé. Det fanns massor av gott där och mycket väl värt kostnaden på 80:- per person.

Jag inhandlade slutligen tre tröjor som blir bra när det börjar bli lite svalare både ute och inne.
Sen gick vi vidare till fiskbilen.

Där inhandlade Herr B tonfisk till kvällen. Det är ju så supergott med lättgrillad tonfisk med grönsaker imo.
Nu blir det en stunds vila medan herr B drar till bror sin för att kolla på hockey.


1 kommentar:

Victoria sa...

Hockey känns väldigt avlägset när det är trettio grader varmt ute...