01 september 2008

Kalabalik på Hotellet!

I morse vaknade jag av att E kom in i mitt sovrum och sa hejdå, nu åker vi!
Klockan var åtta och jag kände att jag hade försovit mej bigtime fast jag vet att flickorna klarar sej utan mej med sina morgonbestyr. Jag uppskattar i alla fall att hon kommer och säger till när hon ska åka. :)
Så i godan ro drack jag mitt morgonkaffe och läste tidningen tills ett obehagligt telefonsamtal störde mej. Det hade varit "fest" på Hotellet med vandalisering och stöld av diverse inredning.
Jag kände bara att nä, jag skiter i det, men det dröjde naturligtvis inte länge förrän Lotta, städerskan, ringde och gav mej detaljer om vad som mött henne när hon kom dit. Hon hade naturligtvis fixat i ordning det mesta, men upptäckte att bl a ett bord var borta. Jag sa åt henne att jag tar itu med räfst och rättarting ikväll, då jag ändå skulle dit på 'måndagsmöte'.

Men naturligtvis har hela dagen mer eller mindre gått åt till denna händelse. Det har ringts från skolan, jag har talat med 'Hotell-ledningen' och saken har stötts och blötts.

Den 'skyldige' var naturligtvis inte med på mötet, vilket var lika bra, eftersom jag fick av dom andra en ganska klar bild av vad som hade hänt.
Senare konfronterade jag honom på hans rum och med hot om omedelbar avhysning kröp det fram att han släppt in diverse onyktra kompisar som börjat festa om på Hotellet.
Han fick klart för sej att han brutit mot dom flesta ordningsföreskrifterna och att det högst sannolikt renderar till avhysning.
Han var djupt ångerfull och erbjöd sej att göra 'vad-som-helst' för att få bo kvar. Jag lovade ge honom besked i morgon, och bad honom själv berätta för sina föräldrar vad som hänt.

Jag hann inte hem förrän mamman ringde och var förtvivlad. Men jag kunde bara meddela henne att han skulle få besked om sitt boende i morgon.
Nu under kvällen har det ringt kamrater från Hotellet och vädjat för honom. Han har ringt själv och erbjudit att betala för det som försvunnit samt att byta bekantskapskrets.

Nisse och Larsa som gått i söndagsskolan för länge och för mycket, tycker att han ska komma undan med en skriftlig varning, E som är lik sin farmor, tycker samma....
Jaja, jag ska sova på saken och prata med skolan i morgon innan jag bestämmer mej.

Ami har valt gymnasieprogram idag. Det blev media. Ganska praktiskt eftersom det är på samma skola som E går på. Men frågan är om det var rätt val...? Det får väl visa sej, hoppas hon får det kul där.

Spännande fortsättning följer i morgon...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara söndagsskolan, det är egen erfarenhet och empati ockå

Anonym sa...

Klart killen skall få vara kvar! Alla är värda en chans! /CK

Victor sa...

meh, alla vill ju ha fest någon gång och vem vill inte ha ett bord :D

Victoria sa...

OMG! Min son vill ha fest!!! Jag o CK som skall ut på fredag. Wangaaaaan!

Leila sa...

Bulta fast borden i golvet!