13 april 2009


Då är påsken så gott som till ända.
Inte har den varit som förr då långfredagen var en totalt stängd dag och radion spelade dyster musik. Inte har den heller varit en påskafton då barn har letat ägg och påskkäringar ringt på dörren.
Det har helt enkelt varit en lång ledighet med FBKs guldfirande på torget som höjdpunkt.

Herr B har stått vid grytorna och börjar nu visa oanade talanger. Hans laxtårta var en riktig fullträff och whiskylaxen med nån sorts god goja till, var en höjdare.
Årets första grillning i form av fläskfilé och rostade rotsaker intogs igår kväll, också det i design av Herr B.

Svåger Uffe kom med en oljetunna som jag önskat mig i flera år.
E eldade trädgårdsskräp i den för glatta livet medan jag rensade bort det nervissnade i rabatterna.
Pionerna tittar nu ivrigt fram ur marken och man kan nästan se dem växa.
Den första liljebaggen är också avlivad.

Som avkoppling har jag börjat läsa en bok om Rudolf Nurejev skriven av Colum McCann. Mycket dramatisk och intressant hittills.
Filmen 'The Reader' var lite annorlunda och egentligen väldigt bra trots att jag inte är så förtjust i Kate Winslet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kocken väntar nu på motprestationer av fler i familjen. Jag vill bli överträffad!

Leila sa...

Jag är inte med i nån tävling i matlagning förrän du tävlar med mej i skjortstrykning!

Christian sa...

Laxtårta och whiskeylax sätter vi upp på sommarmenyn. Blandas lämpligen med lite grillat för variationens skull.