14 april 2009


Vi har ägnat oss åt att titta efter en eventuell ersättare för Sota. Vi har kollat på småhundar såsom Chihuahua, Chinese Crested Powder Puff, Spanielpoo och Papillon men nä, det känns larvigt med såna.
Vi har tittat på läskiga bestar och roliga doggisar, isländska vildmarkshundar och en och annan Barbet men fastnar ändå till slut på bilderna av Golden-valpar.

Jag kollar pälskvalité, noslängd, färg och öronens placering på föräldrarna till valparna så gott det går utifrån bilderna på nätet men ingen har fått mej att hajja till.
Jag har mejlat till uppfödaren vi köpte Sota av, men hon föder inte upp Golden längre.
Jag vet att jag inte kan få Sota tillbaka men en snarlik vore inte fel.

Eller nåt helt annat?!

Vi kanske ska ha en katt istället...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeeeeej!!

Leila sa...

Jag bara skoja ju!

Christian sa...

V ikan ta med en från kina i handbagaget!

Christian sa...

V ikan ta med en från kina i handbagaget!

Victoria sa...

Tassadar är nu hundkung i familjen. Kom och bli kär i honom, det är så lätt.
Om det är Tassa du menar att ta med i handbagaget, Christian, så glöm det. Han är min nye kille!

Leila sa...

Men jag vill ju ha en egen hund, inte bli kär i Tassadar för då hundnappar jag honom!

Anonym sa...

Ingen bryr sig vad jag vill

Leila sa...

Vad vill du, Lars?