27 april 2009


Nu när vi har tjatat igång Vicky till att börja blogga igen, kan jag ju inte vara sämre så här kommer en liten krönika över det gångna veckoslutet.

Fredag kväll tillbringade jag ensam framför TVn med min stickning medan Herr B och lilla E var på teatern och såg Rocky Horror Show. Dom tyckte att det hade varit jättebra.

Lördag morgon kände jag mej hyfsat frisk så Herr B och jag tjatade med oss lilla E och for till den stora staden. Där besökte vi först Wayne's Coffee och sedan vidare till torget där det var internationell matmarknad. Ostförsäljare från Frankrike och Holland, fudge i alla tänkbara varianter från England, korvar från Polen och så fiskbilen från Göteborg förstås.
Det blev inköp av diverse slag, fina kaffemuggar med rosor på från England, ostar av varierande doft och smak samt en stor påse fudge!

På kvällen skulle lilla E vara med sina kompisar i stan, men eftersom det inte går några bussar hem på vettiga tider, passade det bra att Herr B och jag gick på bio för att se sena föreställningen av 'Män Som Hatar Kvinnor', och att plocka upp henne efteråt.
Filmen var väldigt bra och realistisk och Noomi Rapace som Lisbet Salander var faktiskt en fullträff!

På söndagen kände jag att jag hade härjat runt lite väl mycket och kände mej matt och urlakad så jag tillbringade dagen mestadels med att sova trots det fina vädret.

Idag har jag städat köksskåp och gjort i ordning tre kassar till Röda Korset. Var ju tvungen att skapa plats för mina nya fina muggar.
Dessutom har jag diskat alla drinkglas inför sommarens festligheter. Det går fort nu!

1 kommentar:

Victoria sa...

Åh, vad jag också vill se den biofilmen! Väntar nu på filmen En shoppoholics bekännelser. Den vill jag också se!! Större chans för mig här i Kina att jag får se den...