07 april 2009

E med sina musiker


Den här dagen hade definitivt kunnat börja bättre.
E väckte mej vid 7-tiden och sa att det var en sjö av vatten på badrumsgolvet. När jag gick upp och kollade, insåg jag att hon hade fan-i-mej rätt! Observant flicka!
Jag ringde Herr B för att få lite råd och framför allt hjälp, men han ville ha en ananlys om varifrån vattnet kom. Jag hade konstaterat att det var från nåt rör till handfatet, men se det dög inte med så vaga uppgifter.
Då blev jag lite grinig.
Skit samma var det kommer ifrån, jag ville att det skulle sluta. Han ringde min favoritrörmokare Frödin som lovade komma under dagen...
Nu har jag stängt av vattnet i hela huset och hoppas att det slutar rinna ut på golvet.
Tur att jag kom ihåg att fylla vattenkokaren innan jag stängde av, för kaffe kommer det att gå åt.

Dessutom har huden på min läskiga brännskada på underarmen gått sönder och det känns inte alls särskilt skönt. Har satt på en jättekompress som skydd.

E har glömt sin mobil hemma, så jag får nog ta mej en tur till stan med den eftersom hon nog behöver den. Hon är ju i inspelningsstudion efter skolan och ska väl vara där halva natten, vad det verkar som.

Undrar vad det blir härnäst...

4 kommentarer:

August sa...

Jag kommer faktiskt hem en sväng för att hämta mobilen innan vi ska in X)...om du inte vill komma med den? :D

Anonym sa...

Det är bra om du kommer hem, det kan ju vara lite svårt att få tag på dej eftersom du inte har mobilen...

/Mams

Christian sa...

Är det likadant med svenska hus som med kinesiska att de helt plötsligt ger upp och ALLT slutar att fungera? Enda skillnaden är möjligen att i Kina tar det max 5 år medan i Sverige handlar det om 50????

Leila sa...

Det ligger tydligen något i det... Är det kanske dags att flytta?