01 april 2009

Nä, det här är inget aprilskämt! Kungen och drottningen ska besöka Karlstad idag och det är ett förskräckligt ståhej om det. Och nej, jag ska inte dit och glo.

Radions aprilskämt var att alla som bor i Värmland ska få en bonuscheck på 132:- från respektive bank som kompensation för finanskrisen. Vem fan går på ett så töntigt skämt?

För övrigt vaknade E och jag i gryningen för att åka till tågstationen i Karlstad där hon skulle ta tåget till Stockholm 06.38. Pappa möter upp vid framkomsten vid 09-tiden för vidare transport till Arlanda.
Jag prackade med henne en bok som jag nyss läst. Det var Åsa Linderborgs 'Mig Äger Ingen', en helt underbar bok! Vansinnigt rolig samtidigt som den var både tragisk och tänkvärd. Läs den!
Tack Tin för att du gav den till mej.

Nu ska jag fundera över vad jag ska slappa med idag...

6 kommentarer:

August sa...

NEEEEEEEEEEEEEEJ JAG MISSAR KNUGEEEEEEN

Leila sa...

Du kanske träffar Sigúr Rós istället, det slår väl knugen?

Attackfisk sa...

AHAHAHAHAH

Jag tyckte det aprilskämtet var roligt. 132:- hHhahahaha! Jobben ryker till höger och vänster så tur att 132:- värmer lite :D

Christian sa...

Jag måste berömma dig för det aktiva bloggandet! Kul att få en inblick i vardagen i Svedala också! Första april har passerat utan notis i Kina. Jag hittande endast lite skämd mat i kylen!

Victoria sa...

VAd roligt vi verkar ha i Kina då...Men boken som du läst, läste jag för nog ett år sedan och rekommenderade, men det brydde du dig inte om då...

Leila sa...

Aww Vicky... du 'sålde' nog inte in den tillräckligt övertygande.. :)