19 april 2009


Nu har jag inte bloggat på ett tag för att jag inte har orkat.
Har drabbats av nån sorts infektion med lite feber och luftrör som känns som sandpapper. Torr smärtande hosta och värk i leder.
Har sovit och läst om vartannat. Boken jag läst var en tio-poängare: Madame Pompadour av Herman Lindqvist!
Han skriver så målande att man känner sej som en 'peeping Tom' i dåtidens salonger och sovrum.
Och Madame själv var en riktig föregångare till dagens kvinnor som tar saken i egna händer. *Applåderar*

Herr B håller mej vid liv med diverse kulinariska läckerheter såsom citrusgrillad lax och hemmagjord pizza! *Mera applåder!*

Ute är det vår, en riktig sådan med kyliga nätter och varmt i solen på dagarna, just nu 13 plusgrader.

3 kommentarer:

Gunnar sa...

Be herr B att han skriver namn på matlådorna för veckan som kommer, typ Måndag, Tisdag osv, så blir det inga fel! Damerna på mitt hotell (jag är enda gästen) lagar hur mycket som helst och ser grymma ut om jag försöker tacka nej till Russian Standard till lunchen.

Christian sa...

Herr B verkar ha utvecklat smått fantastiska talanger för matlagning. Väntar på talboken om Madame Pompadour...

Victoria sa...

Jag orkar inte heller blogga trots att jag är frisk. HAr inte så många glädjeämnen att blogga om just nu...