02 april 2009



Jag blev bjuden på ärtsoppa och pannkakor på Hotellet idag. Det var trevligt och mycket gott.
Anledningen var att jag fick ett samtal från kommunen som berättade att vattnet skulle stängas av på Hotellet klockan fyra idag för att det uppstått en läcka i gatan utanför.
Så istället för att med all säkerhet få en massa samtal om att det inte finns varmvatten, åkte jag dit och satte upp en lapp.
Och när jag ändå var där tog jag den utlovade gratislunchen.

Tidigare på förmiddagen var jag till Däckverkstan och fick vinterdäcken utbytta till dito sommar. Tänkte vara ute i god tid i år och eftersom det nästan är försommarvarmt ute. Blir det vinterväglag igen får jag väl ta Volvon eftersom herr B sällan har nån brådska med att byta däck.

Den hett efterlängtade första finalmatchen i hockey blev en sorglig historia med självmål av Totto och en skadad Wallin. Ingen i FBK verkade vara på hugget, inte ens Jonas Gustafsson och då är det inte konstigt att de förlorade med 4-1.

Ikväll blir det 'Knitting Club' hos Lena. Jag kanske ska ta och sticka en mössa...

Inga kommentarer: