28 mars 2013

Äntligen examen!

Min Lilla E har nu gått klart sin yrkeshögskoleutbildning och är officiellt grafisk designer. Det  känns för mig så stort att att hon nu har en gedigen utbildning i det hon brinner för!
På bilden står hon vid skolans rektor för att ta emot betyg och diplom.
Det var stor uppslutning av föräldrar och anhöriga i den stora konferenssalen på Selma Spa i Sunne då två klasser på Broby Grafiska hade avslutning.
Det hölls många tal och en blott femtonårig pojke underhöll oss med olika musikstycken på tvärflöjt med sin ackompanjatör på piano. Han var ruskigt duktig den lille gossen!
Efteråt blev det vimmel i stora foajén där fotoblixtarna avlöste varandra.
Klasserna skulle gruppfotograferas och det tog en stund innan alla var samlade och fotografen var nöjd.
Jag passade på att återigen beundra sofforna som jag är så galet förtjust i. Vore jag snuskigt rik skulle jag betala vad som helst för åtminstone en av dem!
Efter fotograferingen skulle klasserna samlas för en fördrink innan supén och vi fick säga hejdå till vår prinsessa.
Jag fick äran att ta med hem hennes betygsmapp och med bara lite vemod for Herr B och jag hem.
Hoppas nu att sista kvällen med klassen blev just så rolig som den ska!

Vi beslöt oss för att äta i Sunne innan vi for hem, och hamnade på pizzerian där vi vet att lilla E har tillbringat en del tid.
Herr B tyckte vi skulle fråga innehavaren om vår dotter var skyldig något där och att vi gärna ville ordna det i så fall! ^^

På hemvägen såg vi sex älgar gå och beta på ett gärde, men de visade sig vara rådjur vid en närmare titt. En fin räv såg vi också traska över ett snötäckt fält alldeles vid vägen, men den hann vi inte ta kort på. Lite kändes det som om vi for igenom ett vildmarkszoo med alla dessa djur vi såg.

Idag kommer Lilla E hem när hon sovit ut och ikväll ska vi fira henne här hemma med lite släkt och vänner!

Här är länken till hennes examensarbete: http://examensprojekt2013.se/2012/11/11/elisabeth-bergqvist/

Glad skärtorsdag!




1 kommentar:

Victoria sa...

Hurra! Hurra! Hon äger i klänningen! Och i sitt fina hår! Och i ALLT! Jag blir så stolt och lycklig när jag ser henne på bilderna! Sitter här med breda leenden bredvid Victor, vi myser! Skickar stora lyckönskningar! Tack, mamma, för att du bjöd på lite vimmelbilder och ett fint reportage! Hade velat se Lars med dotter också, förstås, men man kan ju inte få allt. Vi håller till godo med det fina vi får! Tack igen! Kram på er alla inblandade!