19 mars 2013

Var är våren?

Det här är moster T:s joggingskor för våren. Ja, det är höga klackar på dem men vad hade ni förväntat er? Jag har ju berättat att hon är flärden personifierad och den här bilden säger väl allt! Och nej, gud förbjude att en kvinna skulle springa, då skulle väl den snäva kjolen spricka och man kunde riskera att bli svettig. Men för att visa sin goda vilja kan man ha dessa skor på sig när man går till brevlådan, eller hur?

Men än så länge verkar våren vara på långt avstånd. Det är fortfarande okristligt kallt på nätterna och igår blåste det arktiska vindar så det ven runt knutarna.
Efter vår iskalla promenad stuvade jag vovvarna i bilen och for till macken för att tanka, vidare till  Cosmos, vår braiga sybehörsaffär, för att inhandla dragkedjor och sen till Jet-macken för att hämta ett paket. Sen styrde vi färden mot Kyrksten för att få hjälp av moster S med dragkedjorna.
Här sitter hon och sprättar bort den trasiga dragkedjan för att sen försöka åstadkomma ett mirakel med att få dit den nya på ett bra sätt. Vi får väl se vad Lilla E tycker om slutresultatet, det är nämligen hennes klänning som ska bli fixad.
Moster S har redan kommit en bra bit på väg med sitt vårbruk och planterat om en mängd av sina krukväxter. Jag kände direkt att det är vad jag måste göra nu också, men kylan ute gör att det inte känns lika lustfullt som när solen värmer upp uterummet och jag startar mitt krig mot myrorna igen. Jag har hittat ett myrmedel som är supereffektivt. Inte en myra inomhus och de som tar sig in i uterummet dör direkt! YaY!
Medlet stinker inte kemikalier och enligt texten på sprayflaskan ska det vara ofarligt för husdjur, så det är bara att spreja på!

När jag kom hem hade jag fått ett meddelande om att ett paket var att hämta igen. Herr B och jag for till ICA tillsammans för vi var lite osäkra på vem av oss som var adressaten. Det var Herr B.
Paketet var till Victor. Jag hade fått instruktioner om att öppna det och ta fram en kod som han ville ha så fort som möjligt.
Så här ser den ut, specialutgåvan av Heart of the Swarm! Riktigt snygg förpackning med en massa smått och gott inuti. Nu är koden skickad och allt är förhoppningsvis frid och fröjd!

Nu är det ju slutspelstider i hockeyn och Herr B är som vanligt djupt engagerad. Därför var besvikelsen stor när hans kära Färjestad fick däng av Modo igår. Fast egentligen är det inget att hänga läpp för, Färjestad kommer att vinna ändå och ha matchtempo inför nästa omgång.
Här en bild till dig Herr B:
Tihi!


3 kommentarer:

Victoria sa...

Ojojoj, Det var nyheter, det! Söta skor på söta fötter! Här har det snöat idag också, jag som skrutit om vårens ankomst! Där fick jag så jag teg! Sitter med en fleecefilt omlindad kring benen idag och ändå känner jag hur det viner kring fötterna som har tjocka Uggtofflorna på! Victors paket kommer ju lagom till hans examenläsning. Stackars pojke, hans karaktär får även den sättas på prov alltså. Men det är ju upp till honom. Han är ju gla' i det där spelet, jag vet ju hur det känns.
Hoppas, hoppas nu att dragkedjan nu går att fixa till klänningen! Det är allt bra tur att hon är en riktig fixare, moster S! Hurra för henne! Fin bild till Lars, mamma! Nu gäller det bara för vargarna att nypa hem vinsten också!

August sa...

vadå vad jag tycker, det beror väl på om jag kOMMER I DEN

Leila sa...

Om du inte kommer i den får vi ta till gaffatejp, det fixar ju allt! ^^