07 mars 2013

Senvinter eller kanske vår?

I morse när jag vaknade kände jag mig pigg igen. Jag hade sovit som en liten gris och fast klockan bara var sex kände jag mig utvilad. Herr B hade redan ätit frukost och var på väg till gymmet när jag kom ner i köket. Han är verkligen beundransvärt ihärdig med sin träning och säger sig må bra av den vilket jag gillar skarpt.
Strax efter åtta var det strålande solsken ute och jag bestämde att gå ut med vovvarna innan det hann tina och bli slaskigt på vägarna.
Meimei är alltid pigg på att gå ut och sitter på bilden "bunny". Det är ungefär allt hon lärt sig i fråga om konster, men det räcker långt för hon får nästan jämt godis när hon gör det och det vet hon om så det händer även om man inte ber henne och hon är sugen på nåt gott.
Rio däremot kan en hel massa konster men det beror nog på att vi tränade henne ganska mycket innan Meimei kom och sabbade.
Vi gick vår turfrunda och sista zonen är ungefär vid tennisbanan.
När jag bad Rio hoppa upp på bordet för att ta ett kort blev Meimei jättesur. Hon har ju inte kommit på knepet att hoppa upp på annat än soffan och jag har inte bestämt mig för att tycka om det är bra eller dåligt. Lilla E och jag får nog ta och ge henne en kurs i att hoppa upp på saker på kommando så hon inte blir så himla sur på Rio.

När vi kom hem kände jag mig sugen på att baka och eftersom de populära Toscamazarinerna var slut, blev det såna fast i mindre format än de jag gjorde sist.
Nu står de och svalnar och jag ska strax ta mig en kopp kaffe och smaka på en mazarin för att kolla om de blev lika goda som sist.

Idag har jag tänkt mig att kolla lite bland mina målargrejer för när ljuset nu har blivit så fantastiskt så kommer också suget att måla igen. Dessutom är det dags att gå igenom färgerna och se vad som ska förnyas och komplettteras. Lilla E som i sommar får sin första riktiga semester kanske också vill måla och då är det bra om det finns grejer till det.

Längtar jättemycket efter mina ´kineser'!

1 kommentar:

Victoria sa...

Åh, vad det ser kallt ut på dina promenader! Här är det riktig vår nu. Lite kyligt på morgonen, men skönt på dagen, fast jacka gäller ju fortfarande. Men kroppen börjar slappna av och det var någon vecka sedan som jag inte behövde frysa fast i bilsätet när jag körde kidsen till skolan på morgonen. Så skönt det känns!
Vi längtar också efter er!