06 mars 2013

En vissen dag!

Jag vet inte om det har blivit lite mycket på sista tiden för jag mår inte riktigt bra. Vet inte vad det är men känner mig matt och orkeslös, kanske att jag fått ett virus av något slag.
Hur det än är, så måste vovvarna ut och idag stoppade jag dem i bilen och for till Deje för att turfa där. Deje hör ju till Forshaga kommun, men som forshaging åker man inte dit i onödan har jag hört. Jag förstår inte riktigt varför, det är ju minst lika fint där som här. På vår vandring såg jag jättefina gamla hus och promenadvägar utmed älven. Den fina garnaffären som finns där har jag besökt några gånger och den har ett brett utbud av garner och annat som man vill pyssla med, för att inte tala om den supertrevliga damen som jobbar där, förmodligen innehavarinnan.

Det fanns tre zoner att beslagta i Deje vilket gav oss en en härlig promenad i vårvädret. Jag var rejält trött när vi kom hem, tog en Treo och gick och la mig och somnade som en stock. När jag vaknade två timmar senare gick jag ner i tvättstugan för att mangla och sen tog jag tvärslut. Det var bara att lägga sig igen och vänta på bättre tider.
Jag har på sista tiden läst ett par böcker som blivit varmt rekommenderade från diverse håll, men som lämnat mig totalt oberörd. Som om en skildring från Rinkeby skulle vara nåt, jag som vuxit upp i Tullinge på 50-talet! Jag kanske skulle skriva om det nästa NaNoWriMo, men det är nog för länge sen för att jag ska komma ihåg hur det egentligen var. Jag har förmodligen förträngt allt elände som fanns runtomkring och minns mest allt det roliga.

Nu har Herr B kommit hem efter sin road trip till Trollhättan och Stockholm så jag avslutar för den här gången.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Allt skit kommer i skov. Bara att invänta bättre tider och hoppas att denna prövning är en kort period. Gå i ide en tid så går det över. Vår överlevnad är vår fantastiska fantasi och vårt rika inre liv. Själv börjar jag sakta ta mig ur en sådan fas. Kanske har det med vädret att göra för mig just denna gång. Sänder dig extra många varma tankar och rekommenderar att du laddar ner bbc's miniserie PARADE'S END. Den är fuckingfantastic! Men så älskar jag ju Benedict Cumberbatch också. Kram

Leila sa...

Ska be Larsa ta hem den åt mig asap!
Jo, jag vet att både du och Lilla E gillar BC, själv tycker jag han är lite creepy som Sherlock men en riktigt bra skådis.

Saknar dig så inihelvete, det är alldeles för länge sen jag såg dig.
Kram!

Anonym sa...

HAR NI INTE HÖRT,DET ÄR VÅRTRÖTHET.