01 januari 2009

1 januari 2009

Efter en trevlig nyårsafton är ju dagen efter som sej bör, en ganska seg dag då åtminstone jag, vill sova och äta fett och socker.
Framåt kvällskvisten vaknade livsandarna någotsånär, och då skulle vi äntligen se Okänd Soldat.
Men hur Larsa än tryckte på knapparna till kontrollen så ville det inte bli svensk text så jag blev ensam med filmen som var hur bra som helst. 5 Plopp, och en Toblerone för en speciell karaktär som var med. Han pratade en väldigt knepig dialekt som jag hade rätt svårt med trots att jag hade den finska texten som hjälp, men där hade de textat hans repliker på dialekten, så det var inte stort bättre.
När filmen var slut och meny-sidan kom upp igen, såg jag att det stod 'Se filmen'. Det här innebär att jag kommer att se den igen ganska snart med Larsa...

1 kommentar:

Christian sa...

Gott Nytt År! Okänd soldat utan text låter som backhoppning från Garmish i mina öron...ett bra dagenefter nöje låter det ändå som...