04 januari 2009

Efter-julen-stök

Idag har vi skickat hem julen till sin förvaring. Kvar finns nu bara ljusstakarna i fönstren. Skönt att inte dra ut på det. Över är över. Nu stundar det ju ljusare tider och nya tag.

Larsa har flyttat ut ur mitt arbetsrum till sitt eget igen. Han har fixat en 'expedit'-hylla och det mindre skrivbordet gjorde att det ser större ut där nu. Riktigt fint är det faktiskt!

E har återigen lurat med mej på en ny grej. Man ska skriva en lista på saker man ska göra under 1001 dagar. Listan ska innehålla 101 olika saker.
Lite kul var det faktiskt att skriva ihop listan. Jag trodde inte att jag skulle få ihop mer än tjugo grejer, men det fyllde på ganska bra hela tiden.
Om man inte uppfyller målet, utgår 'böter' à 100:- för varje grej man inte gjort. De pengarna ska skänkas till något välgörande ändamål.
Jag mejlar gärna min lista till den som är intresserad.

Inga kommentarer: