19 januari 2009

Inget särskilt

Vill ha glass! Nu!



Måndag. Snön har vräkt ner i natt och Larsa hade skottat innan han drog till jobbet. Temperaturen hänger på nollan och nu har det säkert kommit en decimeter. Men 'vädret' har utlovat plusgrader så snart blir det väl bara modd av alltihop.

Ing-Britt ringde och pratade om resor till både Egypten och Saudi-Arabien i vår. Är nog intressant men inget jag längtar efter.
Moster T är i Dominikanska Republiken och gottar sej i fyra veckor med 'all included'. Låter faktiskt jättehärligt just nu.
Själv får jag ta mej till Hembygdsgården till fots om jag ska ut på en långtur. Nej, det är inte synd om mej, jag gillar läget som det är.
Håller på och stickar på min provtröja som jag modifierat mönstret på och är spänd på vad det blir till slut. Får jag den färdig har jag klarat av ytterligare ett mål på min 101-lista. Go me!

Jag vill klippa håret...

3 kommentarer:

Victoria sa...

Tänkte på att jag skulle ha klippt håret på dig innan jag for, men vart tog tiden vägen? Fattar inte det. Jag hann ju till och med göra Ernst julbröd!!! Ett hårklipp hemma tar ju bara typ tio minuter!
Önskar jag kunde sticka som du. När lärde du dig det?

Leila sa...

LoL! Jag är en urusel stickerska som ändå tycker att det är kul.
Det var väl mamma som lärde mej en rät och en ava. Men för att tyda avancerade stickbeskrivningar ska man gå med i en Knitting Club där man kan fråga dom som kan bättre :)

Anonym sa...

Ja kan klippa!!!