21 januari 2009

Myskväll!


Min käraste E har som skoluppgift att läsa 'Stolthet och Fördom' av Jane Austen. Jodå, hon började entusiastiskt men kunde efter ett tag inte riktigt fatta varför den skulle vara så bra. "Det händer ju ingenting, alla bara pratar och pratar."
Vi kollar BBC s version av den, så fattar du allt , sa jag.

Så igår kväll bänkade vi oss för en 5 och en halv timmes myspys.
Lövbiffen som jag tänkt ha till middag blev kvar i kylskåpet. Det blev pizzafest framför filmen istället.

Jo, jag tror hon fattade allt. Speciellt varför Mr Darcy i Colin Firths skepnad får kvinnor över hela världen att sucka djupt. Fast hennes kommentar var 'bullseye' som vanligt: Vilket EMO han är!

Den här gången fastnade jag för Mrs Bennets karaktär. Vilket underbar rolltolkning!
Jag måste skaffa mej en spetsnäsduk att ha i ärmen för att ta fram den i tid och otid, att vinka med och att badda pannan lite dramatiskt med.
Ju fler gånger jag ser serien desto mer har jag tid att fördjupa mej i karaktärerna och hitta nya favoriter.

Go Jane Austen!

1 kommentar:

Victoria sa...

Oh YES! Vad mysigt! Emot är för cool. Snygg skjorta, tramsiga brallor. I love it!