22 januari 2009

Vintersnö, snart adjö osv.

Död åt orättvisor och falskhet!

Ute slaskar snön sakta men säkert bort. Stengången vid entrén är snorhal men tinar väl förhoppningsvis och smälter innan Larsa kommer hem så han inte gör nya akrobatiska konster.

E missade bussen i morse så jag skjutsade henne för att hon skulle börja en ny kurs idag och ville inte komma försent. Hon har valt företagsekonomi för eventuella framtida bruk och det är synnerligen klokt av henne. Man vet aldrig vart det bär hän i framtiden, kanske driva ett litet hotell..?

I dagens tidning var det återigen en artikel om de 13 som inte får vara med på studentbalen på grund av att de inte är 18 år. E är ju en av dessa men hon har resignerat. Jag tycker i alla fall att det är sorgligt att hon inte får vara med och ta avsked av sina klasskamrater under festliga former.
Lösningen borde ju vara att de 13 tar med sej målsman på festen, hur svårt kan det vara?

Däremot var det lite underligt att de två 17-åringar som går i årskurs två och som är balarrangörer, får vara med på festen på grund av att ägaren på Blue Moon har 'lärt känna' dem...hmm... dom kanske skulle ha lärt känna de 13 som BORDE få vara med istället!

Nu ska jag städa mina lådor. Go me!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kan få komma hit o gå på Australia balen i stället. Den går av stapeln på Valentines Day och givetvis med det som tema. Tänk om hon där hittar en multi-rik man att gänga sig och sina företagskunskaper med? Låter mkt roligare än "Blue Moon" tycker jag.
/BiG SiS

Anonym sa...

Bra idé Vicky tycker pappa också

August sa...

Jag kommer!
Men i år kommer studentbalen att hållas en dag före själva studenten vad jag har förstått, så jag kommer ju vara med på sista sista dagen vilket känns helt okej.