16 januari 2009

Fredag igen!

Kolla in den här sidan för mängder av roliga stickprojekt!

Så var det fredag igen och svinkallt ute. -14 grader lockar inte till någon som helst uteaktivitet.
Igår bläddrade jag bland en massa fina stickbeskrivningar på nätet. Skrev ut ca 20 av dessa och skulle starta upp med att sticka en tröja som såg både rolig och lättstickad ut, men tyvärr missade jag hela poängen med tröjstickning när jag köpte garn i Beijing. Det går åt en himla massa garn till en tröja och jag hade inte köpt en himla massa i samma färg. Så jag får väl hålla mej till pulsvärmare och mössor och annat där inte garnåtgången är så stor.

Boken som jag läser just nu heter 'Blonde' av Joyce Carol Oates. Den handlar om Marilyn Monroes tragiska liv och är en riktig tegelsten. Mycket intressant och välskriven.

Vid datorn kollar jag en del roliga bloggar som Bella har som sina favoriter. 'Baka Baka Liten Kaka' är en som är oootroligt inspirerande!

Mer senare...

2 kommentarer:

Victoria sa...

Shit, va kallt!! Törs inte ens tänka på "Baka, baka liten kaka." Blir lätt: "Baken, baken stora skinkor."

Leila sa...

Du som rör dej så mycket behöver inte ha såna bekymmer!