29 januari 2009

Mat och TV


Fransk löksoppa är lätt och supergott!

Under de dagar sen sist jag var här och bloggade har det inte hänt nåt dramatiskt som varit värt att skriva om.
Helgen gick i alla fall i matens tecken, kanske för att vi kollat en hel del på CCTV inför Lunar New Year. Vi ville också festa lite och E och jag lagade nya rätter som blev riktigt lyckade. Och äntligen har jag gjort fransk löksoppa! Den blev himmelskt god, så jag är nöjd!

Annars har det mest varit stickning. Jag stickar på min randiga tröja rent maniskt, verkar det som, men om jag slutar är jag rädd att inte få den klar över huvud taget. Nu är det bara en ärm kvar och sedan det spännande momentet då man ska montera ihop delarna för att se vad det blev.
Medan jag stickar kollar jag på TV och har blivit en inbiten fan av Top Model, just nu från Australien. Jisses, vilken värld dom stackars modellerna lever i!
Efter Top Model kommer Hell's Kitchen som E gärna varvar ner med efter skolan. Visst är det kul för att det är en tävling, men när man har hört Gordons svordomar upprepa sej likadant i program efter program, blir det lätt lite tröttsamt för att man inte får lära sej några nya svordomar...

All's well!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åååh, fransk löksoppa! blir det det på tisdag, månne. Hoppas gör Anne

Leila sa...

Anne, visst blir det fransk löksoppa på tisdag!

Anonym sa...

Jag vill se en bild av den klara tröjan! Shit, att jag aldrig lär mig att sticka!
/Victoria