31 mars 2009


Lite disig morgon men med en temperatur på 6 varmgrader blir det säkert en riktig vårdag.
Gick upp kvart i sju för att vara i ordning till åtta då jag antog att Merek skulle komma. Men se det gjorde han inte.
När jag beklagade mej för herr B ringde han och kollade och jag fick besked om att det inte dyker upp nån förrän på fredag. Typiskt hantverkare! Dom gör aldrig klart innan de försvinner nån annan stans.

Då bakade jag Ernsts bröd vilket just nu gräddas i ugnen. Brödbakning är avstressande och sprider en underbar doft i hela huset, och det är dessutom både godare och nyttigare än köpebröd, så det så!
Tunna skivor av det nybakade brödet med Bregott och Port Salut är godare än godis.Go me!

Igår kväll färdigställde jag ännu en mössa i rosa/grönt garn. Den blev lite påskglad och fin. Idag börjar jag nog på en grön i två olika nyanser.
Några kattbaskrar tar jag inte beställningar på eftersom jag är tveksam till om djur gillar att bli påklädda.

2 kommentarer:

Victoria sa...

åååå jag vill ha bröd, ernstbröd.

Leila sa...

Jamen visst är det sanslöst gott!