14 september 2008

Guldfiskar och Elviskonsert

Ute är det nu +7 grader. Jag har kollat med väderdatorn på bilden.

Den här helgen har försvunnit som i en dimma. Inget vettigt har blivit gjort, fast ambitionen var att både det ena och det andra skulle fixas.
På lördagen klippte Larsa gräset och jag började så smått plocka in frostkänsliga växter. Vi bröt för lunch som bestod av en familjepizza, och så var den arbetsdagen över. Det blev 'vila efter maten' i form av bokläsning och tupplur för min del, och tupplur framför TVn för Larsa.
Ami som har åkt på en rejäl förkylning tog också hon en lur medan E förmodligen pluggade och höll koll på datorn.
På kvällen degade vi alla framför TVn.
Söndag förmiddag var vikt åt infångandet av dammfiskarna vilka inte alls var med på noterna. Icke en enda kom upp. Kallt var det ute också, så lusten att lura på dom fanns inte hos någon. Jaja, upp ska dom ju innan isen lägger sej...

På kvällen åkte vi till Karlstad för att se Elvis Gospel-föreställningen på Scalateatern. Det är ju inte riktigt min typ av musik, men Bengt och hans musikerkompisar är ju så himla bra och så hade dom tagit hit en tjej från Memphis i USA, som sjöng alldeles väldigt bra!
Ami sade sej gilla konserten, medans E nog tyckte som jag.

Inga kommentarer: