29 september 2008

Hockey och SFI

Min favvo-spelare som tyvärr inte spelar i FBK längre!


I lördags var E, jag och Ami på hockey i LLA. Det var första gången Ami besökte ett idrottsevenemang, sa hon.
Platserna som vi har ligger ju nästan högst upp, och det tyckte hon var läskigt.
Nationalsången, Frölundasupportrarna som skrålade oavbrutet bakom oss och ståplatsfolkets hejaramsor fascinerade henne enormt.
Jag hade plockat upp ishockeyspelet på förmiddagen för att sätta in henne i de enklaste reglerna, och det gjorde nog att hon följde matchen med stort intresse, då jag tror att hon fattat en hel del. Hennes sätt att applådera med spretande fingrar är så sött! Att vi vann med 2-1 var ju också en behållning.
Vi får väl se framgent om hennes intresse bara är av det artiga slaget.

Söndagen var fin, och Larsa och jag tog en promenad med kameran utefter älven. Lite fina höstbilder blev det, men dom är tyvärr i Larsas dator.

Idag har jag haft min första SFI-lektion. Det är Justina som behöver intensivträning. Hon har bott i Sverige i 4 år, och har stora brister i många ämnen som jag ska försöka rätta till.
Vi har bestämt att hon ska komma måndagar och tisdagar. Det kändes som att vi fick en bra kontakt direkt, så det här ska nog gå bra om hon följer mina råd om att prata svenska hemma med barnen och maken.

Ikväll har jag 'Måndagsmöte' på Hotellet, och sen blir det IDOL. Nu börjar det ju på allvar då 'folket' får rösta. Hittills har ju dom som varit lite speciella åkt ut, så vi får väl se om jag hittar nån favorit att rösta på...

Inga kommentarer: