23 september 2008

Lite mer Ami

Vad har hänt med Ami under den här jobbiga tiden då, undrar kanske en vän av ordning.
Vi berättade för henne hur det var.
Hon har förstått och med sin orientaliska outgrundlighet har hon avvaktat tills vi har börjat funka något så när normalt igen.
Igår berättade hon om sin nya klass som tydligen bara har EN kille bland de 20 eleverna.
Hon verkade gilla sin mentor Per, som vad jag förstod, kunde några ord japanska, vilket gladde henne mycket. Hon hade också träffat en annan japanska på skolan som bor i Karlstad, och som hade visat henne runt på den nya skolan.
Jag hoppas hon kommer att trivas nu och att hon hittar vänner att umgås med.
Ami är ju en totalt okomplicerad person, så det borde inte vara svårt.

När hon kom hem från skolan bad hon om en sax. Hon skulle klippa håret. Jag blev lite förskräckt ett ögonblick innan jag förstod att det var luggen hon menade.
Efter ett långt besök i badrummet kom hon ut och undrade om jag ville jämna till det hela, för hon var inte nöjd. Jag sa att det nog var bäst att vänta tills E kom hem, för annars var risken stor att hon skulle bli ännu mer missnöjd.
På kvällen såg hon sitt livs första ishockeymatch på TV. Hon fattade nog inte ett dugg, men ville väl veta vad vi är så fascinerade av.
På lördag ska hon få uppleva det live!

2 kommentarer:

Christian sa...

Det går ju så dåligt för Färjestad så det är klart att hon inte blir fascinerad....

Leila sa...

Hmpf! Det är bara uppvärmning än så länge :P