24 september 2008

Höstpromenad


Igår förmiddag var en av mina favoriter vädermässigt. Hög, klar luft och strålande solsken med 8 plusgrader. Lönnarna har börjat spraka av alla upptänkliga röda nyanser och doften av nedfallna äpplen drar förbi. Jag var bara tvungen att ge mej ut på en promenad.

Det sved till när jag satte på mej gympadojorna. Ingen Sota trampandes omkring av lycka över att få gå ut. Rutinerna sitter hårt..
Men med radion i öronen bet jag ihop och gick 'vår' runda. Förbi fiskeriet och fabriken, och bort till Åsmyren. När jag kom nerför den lilla backen till strandkanten var hon före mej och stod i vattnet som vanligt. Jag log lite, det kändes bra..
Väl ute på cykelbanan bestämde jag mej för att gå och få lite förmiddagsfika i Grossbol. Jag hade ju ingen brådska någonstans. Men tji fick jag, ingen behagade vara hemma så det var till att gå hem och fika istället.
Jag hade varit ute en och en halv timme, och det kändes i min otrevliga tå. Måste fixa en mer tåvänlig promenadsko.

Halv tre var jag på parkeringen vid E:s skola. Vi skulle egentligen inte shoppa något, utan lämna tillbaka nyckel till den franska lägenheten, men Bengt skulle inte vara i stan förrän vid halv femtiden, så det blev en visit på MittiCity.
Wayne's Coffee fick ett besök innan vi kikade in i butikerna. Det blev en jättesnygg väst till E, men inga skor till mej.

Efter ett kort men trevligt besök i Romstad, for vi hem och lagade mat.
På kvällen bänkade vi oss framför TVn för att följa IDOLcirkusen. Det är onekligen lite underhållande.
Tackolov att E avstod!

Inga kommentarer: