10 maj 2012

Igår regnade det mest hela dagen så vovvarna och jag hade en slappardag. Jag läste ut en bok och på eftermiddagen när vi väntade hem Herr B såg vi på film.
 "Har du hört ryktet om Morgans" hette den. En banal komedi med Hugh Grant och Sarah Jessica Parker.

När Herr B kom hem hade han varit och provianterat på Lithells på hemvägen från Stockholm. Korvar av alla sorter, jättehamburgare och en massa pålägg stuvades in i frysen.Bra att ha när det blir bråttom med mat eller när inspirationen tryter.

Idag har vädret varit bättre. Molnigt men hyfsat varmt ändå. Eftersom det utlovats regn till eftermiddagen har vi jobbat lite i trädgården på förmiddagen.

Jag har pysslat lite i växthuset där alpklematisen smygit sig in genom takfönstret. Det ser jättefint ut!


Sen fick jag för mig att gräva upp de två berberisbuskarna som Herr B kapat ner. Den ena gick ganska bra att få upp men den andra får nog Herr B ge sig på. Rötterna är hur stora som helst och försvinner åt alla håll och kanter. Jag höll på ett par timmar och fick mig ett träningspass som räcker ett par dagar minst.

Idag är det min pappas födelsedag. Han skulle ha blivit nittiofyra. Jag saknar honom mycket ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Regnar det inte hos er.Här är syndafloden på andra dugnet.Lisa har bosatt sig under sängen och vill inte gå ut,risken fins att sängen flyter snart?

Leila sa...

Just nu regnar det riktigt ordentligt, men halva dagen var det uppehåll.
Haha, Lisa gillar visst att bo under sängen!