24 maj 2012

Kärt besök!


Min fina växthusbod är nu städad och innehåller allsköns plantor. Jag odlar inte nåt ätligt utan håller mig till blommor vilket Herr B gillar skarpt.
Luktärtorna har redan skjutit i höjden en decimeter och bör nu planteras ut snart.

Så här ser gränden ut från andra hållet. Bilen är väl inte så dekorativ kanske, men den är i alla fall röd och fin vilket är det mest positiva man kan säga om den.


Se här vilka fina cupcakes jag fick när det kom kärt besök igår!
Moster S tog med sig Michel, Bella och söta lilla Ludde när hon skulle vara spekulant på grannens husbil.
De tillbringade eftermiddagen här med trevligt prat som uppdaterade en massa.
Lilla Ludde går i sin mors fotspår och ville ha en smörgås när de kom! Jag blev alldeles nostalgisk över det och självklart blev det en macka. Han gillade också mina kolakakor så det blir säkert kolakaksbak i Karlskoga snart.
Lisa och Tobbe var också med och Tobbe försökte naturligtvis uppvakta Rio som löper, men hon sa ifrån så då fick Meimei vara stand-in.

När grannen kom hem från jobbet drog Moster S och Bella iväg för att provköra husbilen. Bella var inte alls förtjust i den maskinella eller den praktiska biten av husbilsägande.
Visst verkar det vara kul med husbil, men hur mycket använder man den för så mycket pengar? Nu är det ju visserligen en dröm Moster S har att ha en husbil, men med alla kostnader som ett sånt ägande drar med sig kan hon hyra en lyxversion vid de tillfällen hon vill ut och åka.
Men beslutet är hennes!

Gulliga Michel passade på att fixa gummipluttarna på min bil och han lagade till och med fönsterveven som ramlade av första dagen jag hade bilen. Han är allt moster Leilas lilla gulleponke som alltid!

På kvällen kollade jag GoT. Den segar sig fram och jag vet inte riktigt om jag kommer att följa den vidare i det här tempot.

Idag är det återigen en varm och solig morgon. Lite regn skulle passa mig bra nu!

2 kommentarer:

Bella sa...

Ditt växthus är fantastiskt!!!

Leila sa...

Tack Bella! Jag älsker´t!