20 maj 2012

Loppis!


Här är vi då på plats i arenan i Kristinehamn där lördagsloppisen ägde rum. Anders är redan klar med uppackningen och Moster T som är sen som vanligt stressar på med sina grejer.


Heidi som köpt en stuga med inventarier kom också med sånt som hon inte ville ha därifrån. Hon är lika söt, pigg och glad som vanligt och det var så roligt att träffa henne


Syster M är född affärskvinna. Hon sålde allt mellan himmel och jord till folk som inte ens var spekulanter!
Bakom den grå duken i bakgrunden hade hon lyckats få ställa sin husbil och det var ju praktiskt av många skäl.
Tyvärr hade annonseringen varit dålig så det kom inte så mycket folk som förväntat men vi fick i alla fall ihop till bordshyran och lite fickpengar var.
Anders som hade en massa killgrejer tror jag det gick ganska bra för. Teknikprylar och verktyg är tydligen sånt som karlar inte kan motstå medan deras fruar får hålla hårt om peningan.

På hemvägen tog jag vägen om Väse där Heidi och Larsa har sin stuga och den var så fin! Den var fullt modernt utrustad och med öppen spis både ute och inne. Gäststuga förstås, och fint uthus med vedbod full av ved.
När jag kom hem väntade en Cosmopolitan på mig.


Maten var förberedd och det var så skönt att bara få sätta sig och bli ompysslad. Trött var jag så när klockan var åtta drog jag mig tillbaka till mina rum och sov i elva timmar!

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Vi åkte till bokhandeln för att köpa en bok som Herr B ville ha och naturligtvis åkte det med några pocketböcker till mig också. På OBS (heter det OBS längre?) inhandlade vi ett vädringsställ så nu ska det bli vädrat och utrensat i storgarderoben.

Ute har det blivit klarblå himmel och varmt som attan så nu är det inte behagligt att jobba i trädgården längre.
Det blir att ta sig en TsingTao till kvällen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä, men Coop Forum Bergvik