17 maj 2012

Kristi Himmelfärdsdag

Ann Wilson bär här ett snyggt halsbandet som inte syns riktigt bra, men ändå snyggt som attan.
Inte vet jag när man skulle ha ett sånt på sig men vore lite häftigt att titta på i mina gömmor.

På tal om gömmor så har jag hållit på och samlat grejer till loppisen som jag ska på. Samtidigt blir det ju faktiskt en hel del städat på köpet och det är inte fy skam. Jag har slängt saker som behövt lagas men som aldrig blivit av, och det lär inte bli det framöver heller så det är bättre att slänga än att det upptar plats.
Lite nostalgisk blev jag när jag hittade en kasse med Lilla E:s barnkläder, men de fick vara kvar för jag är nog inte redo att släppa den tiden riktigt än.

Våren fortsätter att skrida fram i sakta mak. Det regnar en hel del och värmen är sådär lagom så inte all växtlighet exploderar och vårblomningen är över på en vecka.
Just nu står gullvivorna i full prakt lite överallt i trädgården och i markerna ligger täcken av vitsippor som även har funnit ett hem i vår häck. Fint, tycker jag och hindrar Herr B från att ta fram trimmern för att skövla dessa. Han får vänta tills blomningen är över.

Jag har börjat titta på Cesar Millan på teve igen. Han håller mycket på med småhundar just nu och det inspirerar mig att köra lite "excercise och discipline", affection får ju vovvarna i överflöd.
Jag måste ta dem en och en för annars slåss de bara om uppmärksamheten och då blir inget gjort. Jag tar med en i taget ner i källaren och där leker vi "sök" med ett litet gosedjur från lilla E:s samlingar. Det funkar jättebra och blir naturligtvis belönade med godis när de tar med sig gosedjuret till mig. Båda två klarar det galant och tycker det är jätteroligt.
Jag ska utöka söksakerna med till exempel mina handskar så att de förhoppningsvis ska kunna leta rätt på en om man har tappat den.

Annars är det just nu hockeytider på teven och Herr B håller koll. Jag får roa mig med annat om jag inte vill se allsköns lag spela hit och dit. Visserligen vann Finland över USA idag och det gläder mig särskilt mycket!

Det var allt för nu!


Inga kommentarer: