22 maj 2012

Sommardag!


Rio och Meimei sitter så här fint och väntar på att få gå promenaden. Vi går tidigt på morgonen nu när det blir varmt ganska fort och jag gillar inte att gå så jag blir svettig.
Vi mötte grannhunden och Meimei och hon jagade pusten ur varandra. Rio markerade direkt att hon inte ville vara med på vilda jakter, hon löper ju nu och har kanske lite ont i magen eller nåt. Hon vill inte äta och tar knappt emot godis heller.

När jag öppnade persiennerna till balkongen i morse möttes jag av den största fågelskiten jag sett på fönstret. Det måste ha varit en fiskmås som inte gillade att jag putsade just dessa fönster igår. Måsen hade i alla fall god matsmältning av blaffan att döma. Det var bara att putsa igen och hoppas att måsen hittar en lämpligare toalett.


Mina fina gullvivor vid syrenträdet står nu i full blom, men antagligen inte många dagar till i den här värmen. Synd, tycker jag, de skulle gärna få vara kvar ett tag till.
Gräset får som synes inte klippas där gullvivorna växer, men jag vet att Herr B ändå tar med några som han anser står för långt från samlingen.


Liljekonvaljerna har börjat slå ut nu. När man går vid dammen känns doften tydligt och som syns på bilden så sprider de sig hämningslöst mellan stenar där det knappt finns nåt att växa i.

Vid lunchtid var vovvarna och jag på dop. Ja, alltså vi såg prinsessan Estelles dop på teven. Det var fint och den lilla prinsessan var söt och väldigt snäll hela ceremonin. Inte ett enda illtjut, bara en liten grymtning när biskopen tog henne i famnen.

Ute börjar molnen dra ihop sig, hoppas det kommer en skur i natt så jag slipper vattna.
Ikväll blir det mello!

Inga kommentarer: