07 maj 2012

Måndag håhåjaja!

Idag vaknade vi upp till en solig och fin dag. Lite stel i kroppen efter allt trädgårdsarbete i helgen, men bara man kommer igång igen så ger det sig.
Trots att det bara var +12 grader gick jag morgonpromenaden i t-shirt utan fleecetröja utan att frysa ett dugg.
Vovvarna var överlyckliga att återigen få springa lösa utefter älvkanten, det har ju bara blivit motion i trädgården några dagar. De fick inte ens jaga katt när vi var på fika i Hynboholm. Vad jag har förstått så jagar man inte den katten som bor där utan att få spö, och det ville jag inte utsätta mina snussar för så de fick snällt sitta i bilen och tugga pinne.
Jag fick en planta squash med mig hem och det ska bli kul att se om den blir en likadan monsterväxt som den förra jag hade för några år sedan. Squasharna var som gigantiska monsterlimpor och vi hann inte konsumera mer än en liten del av allt.
Herr B tycker att jag ska så lite morötter och annat. Varför det, säger jag? Morötter är billiga att köpa om man ser till allt jobb som man ska lägga ner för att få upp några, och dessutom ska man väl inte konkurrera ut traktens odlare? Det är ju dessutom mysigt att åka till Ängebäck och handla grönsaker på sommaren!

Här kommer en lista på skittråkiga saker som jag har gjort idag:
Rengjort ugnen
Rengjort köksfläkten
Tvättat ett par genomskitiga jympaskor
Skurit upp tummen

Have a nice day!

1 kommentar:

Victoria sa...

Min lista på skittråkiga saker jag gjorde i måndags:
Skjutsade CK till flygplatsen klockan sex på morgonen
Väckte barnen hundra gånger, två kom upp så sent att jag fick skjutsa dem till skolan
En gick inte upp alls pga migrän
Rök ihop med trädgårdsmästaren om vattenslangen
Hämtade sjukt barn från skolan
Utveckalde själv migrän på eftermiddagen
Somnade i soffan halvåtta och låg kvar där hela natten förutom de stunder jag sprang upp och tröstade sjukt barn av och till under nattens gång...

En dag att minnas-NOT!