04 maj 2012

Fredag igen!

Veckan som gått har bara susat förbi.
60-årsjippot som vi noga förberett och sett fram emot frös inne för min del. Jag hade så ont i ryggen att gå på festligheter var inte att tänka på. Herr B däremot var på en heldagsbravad med jubilaren och hade haft det superkul.
Jag låg i soffan med vetekudde och Lilla E fixade så att jag fick se de tre första avsnitten av GoT. Nice!

På söndagen kom Jocke och Annika. Vi körde igång med teaparty med färska croissanter och björnbärsmarmelad. Det var inte dumt alls.
Måndag morgon var jag såpass okej i ryggen att jag och vovvarna följde med Jocke på fågelskådning. Ujujuj, vad pippin vi såg! Vi besökte tre olika fågeltorn och trippen tog ett par timmar. Vovvarna uppförde sig väl och skrämde inte bort en enda fågel.

Annika gjorde en bananpaj med marängtäcke till eftermiddagsfikat och den var supersmaskig tillsammans med vaniljglass.

Mycket trädgårdsarbete blev också gjort. Poolen är nu återigen avtäckt och ren och fin. Annika har jobbat som en slav med att rengöra poolduken och rensat mina grusgångar. Hon är en pärla den flickan!
Första maj drog Jocke och lilla E ut på fågelskådning tidigt på morgonen. Hon hade kameran med sig för att fota fina fåglar och lyckades ta en kanonbild på en enkelbeckasin. Det ni!

De två syskonen Baudelaire var inte särskilt sugna på trädgårdsarbete men lyckades med gemensamma krafter sätta ihop hängmatteställningen och utmana varandra på fysiska uthållighetsövningar.

Fram på sena eftermiddan packades så bilen med mestadels Lilla E:s grejer. Hon flyttade återigen till huvudstaden för en ny praktikperiod och det passade bra att få åka med Jocke och Annika.
Vi vinkade av dem efter en rolig, vilsam och produktiv helg.

Herr B har tagit semester den här veckan. Han har jobbat massor i trädgården, rengjort dammen och målat  hittills. Idag har det fina vädret vänt och kylig luft har dragit ner med snöbyar i norra Värmland.

Jag har bakat bullar.

4 kommentarer:

Christian sa...

Bara en massa gott fikabröd. Bullar! Vill ha- svärsonen

Leila sa...

Du får bullar när du kommer!

Victoria sa...

Åh! Vad mysigt ni har det! Längtar så in i norden!

Leila sa...

Vicky, syskonen Baudelaire är inte kompletta utan dig...