08 mars 2009



Ännu ett mål på min 101-lista är avklarad. Jag har varit på livekonsert.
Jodå, Siv och jag äntrade den övertäckta isen i LLA och blendade in bland de riktiga fansen på ståplats.
Och visst var Ulf Lundell precis det jag hade förväntat mej, varken mer eller mindre. Han är bara bra.
Lite malplacerad kände jag mej i alla fall, eftersom folket runt oss kunde alla texter och sjöng med av hjärtans lust. Jag kunde inte en enda en. Det beror ju förstås på att jag bara lyssnar på en enda av hans album, och den var inte på tapeten den kvällen.
Imponerad blev jag över att han höll igång hela tre timmar utan annat avbrott än ett snabbt byte av tröja. Strongt av en 60-åring!

Igår hade vi den första 'skrapfesten' på flera år. Det var både kul och intressant att märka att inget har förändrats nämnvärt. Varken summan av vinster eller samtalsämnena...
Vi bjöd på SOS med snaps till förrätt och Wallenbergare till varmrätt. Präktigt svenskt men ack, så gott! Till kaffet blev det Bananrulltårta som hade en rykande åtgång, så även Gammeldansken ;P

1 kommentar:

Victoria sa...

TjoHo! Önskar att även mina vänner är sig lika om tio år! Mest av allt att jag är mig lik, kanske...? Fniss

Hur som helst, kul att ni gick på Lundell. Vill också gå på nån konsert snart. Vore skoj.