30 mars 2009


Måndag igen. Hälit. Solen börjar bryta sig igenom molnen, det blir nog en fin dag.
Vår polack hänger väv i kapprummet och det luktar vått lim i hela huset. Igår slipade han väggarna så precis hela nedervåningen var täckt av en grå hinna slipdamm. Nu i solens avslöjande ljus ser jag att samma gäller för övervåningen.
Jag torkade golv och ytor igår och gör det idag också.

Om vän av ordning undrar lite försynt om vår polack är av det 'svarta' slaget, kan jag lugna vederbörande. Han bor i Sverige med trevlig fru och ruskigt söta tvillingdöttrar, jobbar på en byggfirma som betalar skatter och avgifter. Så, nu var det utrett.

I väntan på att livet ska normaliseras igen, stickar jag mössor. Det har blivit fyra stycken på fem dagar. Tre av dem har E lagt beslag på. Hon säger att jag äntligen fattat hur de ska se ut, och det är ju ett beröm av särdeles stor dignitet.

Herr B har påbörjat sin resa till Stockholm-Luleå-Reykjavik med hemkomst på söndag. Det blir en lång vecka, men jag ska nog finna på något att roa mej med när E ansluter till hans resa på onsdag för att följa med till Island.

Bowling någon...?

1 kommentar:

Victoria sa...

Leta billig resa hit vettja!